5 ting du skal gøre for dig selv under din barsel

Din verden er helt forandret, og nu er din lille guldklump kommet til verden handler det om at lære din baby at kende og skabe et stærkt bånd hinanden imellem.

Men husk du må ikke glemme dig selv.

Vi har lavet en kort og den perfekte guide til 5 ting du skal gøre for dig selv under din barsel.

Alt lige fra at få lige, smukke tænder til en tur i babybio – og selvfølgelig kan du tage din baby med til alle aktiviteterne.

  1.  Lyt til podcasts på dine mange gåture

Det er skønt med de lange gåture med barnevognen, men det kan også være meget rart at have noget at lytte til, imens man begiver sig ud på den daglige spadseretur.

Der findes en masse gode podcast om det at skulle finde sig til rette i den nye rolle som mor.

En af dem er ’’Den uperfekte mor’’ på P1, der vil gøre dig klogere på, at den perfekte mor ikke findes, og det findes hverken ingen facitliste over at være den “rigtige” mor på.

  1. Få rettet tænder med en usynlig bøjle som fx Invisalign

Imens du er på barsel, kan få de lige tænder, du altid har drømt om. Med den gennemsigtige plast skinne, som er let at bruge i hverdagen, er den usynlige bøjle fra Invisalign den mest moderne teknologi, der findes til at rette tænder.

Du kan endda allerede starte med behandlingen, imens du er gravid. Hos www.bettersmile.dk – der er drevet af to af Københavns største tandlægeklinikker. Tandlægerne på Østerbro og Tandlægerne på Frederiksberg – udføres behandlingen af kompetente tandlæger, så du er sikker på et smukt resultat.

  1. Gå i babybio

Alle elsker en rigtig god film, men du gøre det på en endnu bedre. Nemlig at se film i biografen – så er babybio den perfekte aktivitet for dig.

Der er ikke så mørkt, som du kender det fra den almindelige biograf, og lyden er også afdæmpet, så den lille kan sove imens, og undgår meget høje lyde.

Du kan jo også invitere mødregruppen med til en fællestur i biografen, hvor i kan se den nyeste film sammen. Nordisk Film biografer tilbyder den perfekte biografoplevelse til nybagte mødre.

  1. Gå til babysvømning

Babysvømning er virkeligt populært, og ikke kun en fornøjelse for dit barn, men også for dig.

I får begge rørt jer i det varme bassin, og svømningen styrker både din og dit barns motorik.

Der er også rig mulighed for at møde andre nybagte mødre, som måske kan føre til nogle gode samtaler over en kop kaffe.

De fleste svømmehaller tilbyder babysvømning, så du kan hurtigt, og nemt finde en svømmehal tæt på din bopæl.

  1. Start til efterfødselstræning

Alle kvinder, der har født, ved hvor hårdt graviditeten og fødslen er for kroppen. Det er derfor vigtigt at træne kroppen efter fødslen for at genvinde formen.

Desuden kan efterfødselstræning hjælpe til at reducere smerter efter graviditet øge din muskelstyrke og forbedre din kondition.

Efterfødselstræning har også fokus på at styrke din bækkenbund, hvilket kan være nyttigt, for mange nybagte mødre.

Det kan med andre også styrke din selvtillid, og du kan stifte nye bekendskaber.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here